Oto jest: nowe BMW Z4. Czekaliśmy na nie wystarczająco długo. Teraz w końcu możemy zobaczyć kilka pierwszych zdjęć i poznać parę faktów na temat małego roadstera z Monachium. Producent na razie jest jednak nadzwyczaj oszczędny w przekazywaniu informacji na temat tego modelu.

Nie jest tajemnicą, że nowe BMW Z4 oraz Toyota Supra piątej generacji powstają w ramach jednego projektu przy którym wspólnie pracują japońscy i niemieccy inżynierowie. Dwa samochody oprócz współdzielonej technologii łączy jeszcze jedno: wszyscy na nie czekają od dawna i wciąż niezbyt wiele o nich wiadomo. Jako pierwsze rąbka tajemnicy uchyliło BMW, pokazując oficjalne zdjęcia nowej Z4-ki i częstując nas zdawkowymi informacjami na jej temat.

Samochód wygląda dość awangardowo na tle pozostałych modeli z palety BMW. Uwagę zwracają przede wszystkim okazałe, dość wysokie przednie reflektory o niespotykanym kroju. W kształcie tylnych lamp można doszukać się podobieństw do aktualnej, niedawno zaprezentowanej Serii 8. Charakterystyczna linia boczna zdradza bardzo mały rozstaw osi, który jest cechą wspólną nowego BMW Z4 i bliźniaczej technologicznie Toyoty Supry. Niemiecki producent zapewnia, że roadster może się poszczycić rozkładem mas między przednią i tylną oś bliskim idealnemu 50:50. Elektrycznie sterowany dach nowego BMW Z4 w przeciwieństwie do poprzedniej generacji modelu będzie wykonany z miękkiego materiału.

Na razie nie znamy specyfikacji poszczególnych wersji silnikowych nowego BMW Z4, ale wiadomym jest, że pod maską pierwszych pojazdów opatrzonych oznaczeniem M40i, sprzedawanych w ramach serii inauguracyjnej First Edition znajdzie się 3,0-litrowy 340-konny rzędowy sześciocylindrowiec z turbodoładowaniem. Napęd oczywiście będzie przenoszony na tylną oś przy której znajdzie się aktywny mechanizm różnicowy typu M Sport z elektronicznym sterowaniem. W takiej wersji silnikowej sprint do pierwszej „setki” ma zajmować nowemu roadsterowi BMW ok. 4,6 sekundy. Samochody z serii First Edition będą dostępne w charakterystycznym pomarańczowym kolorze nazwanym Frozen Orange.

W BMW Z4 trzeciej generacji na liście wyposażenia dodatkowego z zakresu komfortu znajdziemy takie udogodnienia jak system audio Harman Kardon Surround Sound, aktywne adaptacyjne reflektory diodowe typu matrix LED oraz wyświetlacz typu Head-Up Display. Dostępne będą też amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Więcej szczegółów dotyczących nowego BMW Z4 poznamy we wrześniu. Wtedy też producent poda dokładne specyfikacje różnych wersji silnikowych. Będzie to tuż przed paryskim salonem samochodowym na którym nastąpi oficjalna premiera handlowa BMW Z4.

Tekst: Adam Kołodziejczyk, zdjęcia: BMW